Promoció Econòmica

El Departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Montmeló s’encarrega d’oferir serveis per a la formació, l’ocupació, la promoció empresarial i la dinamització econòmica del municipi.

Treballem per impulsar la promoció i la innovació amb l’objectiu de contribuir al creixement del teixit econòmic municipal posant tots els nostres recursos, serveis i activitats a l’abast de les persones per aconseguir la seva accessibilitat, qualificació i adaptació al món laboral i amb les empreses i comerços per afavorir el seu desenvolupament i competitivitat.

 

Ocupació - Ofertes de feina


 

Servei Local d'Ocupació de Montmeló | SLO

 

Borsa de treball - Xarxa Xaloc

El Servei Local d’Ocupació és un servei essencial dins del Departament de Promoció Econòmica. Compta amb una borsa de treball que actualment té dades de 1.869 persones de Montmeló i que forma part de la Xarxa Xaloc, amb protocols d’actuació i metodologia compartida i validada per gairebé 300 municipis de tota la província.

  • Ofertes de feina del Servei Local d'Ocupació (SLO) - Xarxa Xaloc

D’una banda, oferim ofertes de feina que ens arriben i fem selecció prèvia i intermediació laboral amb l’empresa i, de l’altra, donem informació, assessorament i orientació, juntament amb capacitació en competències bàsiques i tècniques, tant per a les persones aturades com per les que treballen però volen millorar professionalment.

Si ets de Montmeló i estàs buscant feina, cal demanar hora a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) per fer una primera entrevista ocupacional amb un dels nostres tècnics.

Un cop realitzada l’entrevista, ja estaràs inscrit/a al Servei Local d’Ocupació i una persona especialitzada en la recerca de feina t’orientarà i t’ajudarà a definir el teu itinerari d’inserció laboral. A partir d’aquí, caldrà mantenir actualitzades les dades, i cal mantenir també un contacte periòdic amb el Servei per telèfon, whatsapp o en persona, per interessar-se per noves ofertes de feina, accions de formació o projectes que puguin sorgir.

L’Ajuntament de Montmeló disposa de subvencions pròpies per totes les empreses que contractin candidats/es inscrits/es al nostre Servei Local d’Ocupació.

Si ets una empresa i necessites personal, t’enviarem de forma àgil i gratuïta candidats idonis en relació al perfil professional que prèviament s’ha definit. Pots fer-nos arribar l’oferta de feina mitjançant el següent formulari:

 

Espai de recerca de feina

Tots els/les usuaris/es del Servei Local d’Ocupació tenen a la seva disposició un espai físic al Centre de Formació i Recursos G2M (Carrer Nou, 34) amb mitjans per a la recerca de feina i la possibilitat de demanar assessorament personalitzat. Arran de la crisi del COVID19, es manté l’atenció directa i l’accés a aquest Espai, sempre amb cita prèvia.

De forma complementària, s’ofereix formació subvencionada en diversos àmbits, la qual, arran de la crisi del COVID19, es podrà dur a terme de forma presencial (amb menys aforament) o virtual. Es considera fonamental l’accés i la competència en l’ús d’internet, correu electrònic i eines TIC per a la recerca de feina, per la qual cosa aquesta formació es planteja totalment subvencionada. A banda, es desenvoluparan altres accions formatives segons demanda i necessitats que es plantegin en cada moment.

 

Mesures especials de Foment de l'ocupació (MEFO)

L’Ajuntament de Montmeló ha regulat amb unes bases la contractació del seu personal eventual de suport. Aquestes bases preveuen la priorització, en la selecció de personal per als diversos llocs vacants, de persones i col·lectius en situació d’especial vulnerabilitat.

Amb aquest programa, que compta amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona, es pretén contribuir a la generació d’ocupació, recolzar el bon funcionament dels diversos serveis municipals i afavorir en particular a les persones que puguin trobar-se en una situació més complicada, sigui per raó de gènere o edat, d’antiguitat a l’atur, de necessitat, etc.

Des del Departament de Promoció Econòmica s’ha coordinat la redacció de les bases i es coordina també la gestió de les diverses incorporacions, que es fan mitjançant la presentació d’ofertes de feina a l’SLO.

 

Aproximació al món laboral

És una actuació especialment pensada per als joves de l’Institut d’Educació Secundària, amb l’objectiu de posar al seu abast eines suficients per al coneixement del món laboral, de les possibilitats formatives i dels recursos disponibles, tècniques de recerca de feina, etc. Així mateix, es gestiona també la signatura dels diversos contractes de pràctiques, i hi pot haver una especial atenció a les persones més desfavorides.

És un servei personalitzat d’orientació i informació laboral, formativa i vocacional que té com a objectiu posar a disposició dels joves els recursos necessaris en la seva orientació i formació laboral. Es pretén contribuir així a la definició i gestió de l’itinerari laboral de cadascú, que porti a prendre les decisions d’ocupació i formatives més apropiades en relació als objectius professionals de cada persona.

Per tal d’accedir a aquest servei cal demanar una entrevista individual amb un dels nostres tècnics. Arran d’aquesta entrevista, aquest tècnic elaborarà una proposta d’actuació i un itinerari personalitzat per tal d’assolir la incorporació del demandant al mercat laboral, que pot incloure assessorament individual, formació, treball de tècniques de recerca de feina, etc.

De forma complementària, i sempre en coordinació amb els responsables docents, es poden fer també sessions grupals d’orientació sobre temàtiques diverses.

 

Programes de formació i feina en conveni amb altres administracions

L’Ajuntament de Montmeló participa, a través del Departament de Promoció Econòmica, en el disseny, gestió i implementació de diversos programes que combinen la realització d'accions d'orientació, de formació i d'adquisició d'experiència professional en empreses amb l'objectiu de millorar la qualificació professional i fomentar la inserció laboral de les persones desocupades.

La participació en aquests programes, que es deriven de subvencions específiques del Servei d’Ocupació de Catalunya i que acostumen a tenir un abast supralocal, es fa en col·laboració amb altres entitats i administracions, en especial amb el Consell Comarcal del Vallès Oriental.

Cada programa té unes bases reguladores específiques, de manera que es dona atenció a diversos col·lectius que tenen especials dificultats en la inserció laboral, i es fa formació i opció de pràctiques professionals en sectors amb més demanda. Val a dir també que la G2M ha acollit i acull la realització d’accions de formació per a alguns d’aquests programes.

D’altra banda, es col·labora també amb diverses iniciatives de treball en xarxa al nostre territori, sempre amb l’objectiu de fomentar la inserció laboral de joves i persones amb discapacitat, respectivament.

Formació


El Servei de formació és l’encarregat de tramitar, gestionar i impartir cursos de formació per a l’ocupació, amb la finalitat de millorar la qualificació professional dels habitants de Montmeló que estiguin en situació de desocupació, que busquin millorar la seva feina actual o vulguin adquirir nous registres de coneixement.

La metodologia formativa està orientada a desenvolupar tots els aspectes que facilitin l’ocupabilitat mitjançant l’adquisició de coneixements teòrics i pràctics necessaris per al desenvolupament d’un lloc de treball.

Tota l’oferta formativa del Departament de Promoció Econòmica està subvencionada per l’Ajuntament, en major o menor mesura segons el curs, i només per als usuaris del Servei Local d’Ocupació; però pot accedir-hi qualsevol persona, de Montmeló o de fora del municipi.

Els cursos s’imparteixen al Centre de Formació i Recursos G2M o bé a les instal·lacions de les empreses amb qui tenim conveni. Si vols més informació, o inscriure't a qualsevol curs, pots fer-ho a través del següent formulari:

 

Xerrades de promoció econòmica i tallers de recerca de feina

Paral·lelament a les accions formatives, s’organitzen també sessions puntuals en les quals experts en diversos àmbits fan una xerrada en la qual es donen pautes per a resoldre diversos interrogants sobre qüestions puntuals que són cabdals a l’hora de definir o millorar l’estratègia de recerca de feina.

Aquestes xerrades, per bé que són obertes a tots els usuaris del Servei Local d’Ocupació, acostumen a anar especialment dirigides a determinats col·lectius.

 

Centre de formació i recursos G2M

Aquest centre, que antigament havia acollit l’Institut de Montmeló, i que fou reformat amb fons europeus l’any 1998, acull actualment:

  • Tota l’activitat del Centre de Formació d’Adults.

  • Les oficines del Servei Educatiu Vallès Oriental II del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. (Més informació)

  • L’oferta de cursos de formació per a l’ocupació del Departament de Promoció Econòmica.

  • Despatxos i espais a disposició d’empreses i entitats externes que fan formació per a persones en situació de recerca de feina i/o treballadors.

  • Despatxos i espais a disposició de nous emprenedors del municipi que estiguin desenvolupant el seu pla de viabilitat.

Aules i espais:

  • 1 aula per a 50 alumnes

  • 2 aules per a 35 alumnes amb canó, projector i equip de so

  • 3 aules per a 28 alumnes

  • 1 aula d’informàtica amb 18 ordinadors amb canó, projector i equip de so.

  • 1 aula d’informàtica amb 16 ordinadors

  • 1 aula amb una cuina totalment reformada i equipada per a 10-12 alumnes

  • 1 aula – bar-menjador totalment reformada i equipada

  • 2 aules petites – despatx reunions per a 10-12 persones

  • 1 aula – despatx reunions per a 4-6 persones.

  • Servei de consergeria de 8.30 – 14.30 de dilluns a divendres i de 16 -21 h de dilluns a dijous i de 16 - 20 h els divendres.

L'Ajuntament ha aprovat una normativa reguladora dels usos permesos en aquest equipament. Podeu consultar-la descarregant-vos aquest document:

Podeu demanar més informació per a utilitzar qualsevol dels espais indicats a través d’aquest senzill formulari:

Empresa i emprenedoria, comerç i mercat setmanal


Consum


Turisme


Tanca Formulari

Ompliu les dades de l'oferta de feina:

Els camps marcats amb un asterisc (*) són obligatoris.

En base a les dades facilitades, des del Servei Local d’Ocupació es farà una recerca dels candidats idonis, es contactarà amb cada candidat per verificar que compleix el perfil demanat i per preguntar si accepta les condicions laborals proposades. Posteriorment, s’enviarà a l’empresa sol·licitant els currículums dels candidats que compleixen amb el perfil i accepten les condicions de l’oferta. Formem part de la Xarxa Xaloc. L’Ajuntament de Montmeló posa a disposició de les empreses sol·licitants espais on fer selecció i/o formació, i disposa també de subvencions per a les empreses que, un cop tramitada una oferta de feina, optin per contractar candidats inscrits al Servei Local d’Ocupació.

Protecció de dades

Per tal de realitzar la petició, necessitem el vostre consentiment exprés i, per tant, caldrà que marqueu la casella “SÍ, DONO EL MEU CONSENTIMENT”.

Abans de prestar el vostre consentiment cal que llegiu la informació de protecció de dades següent:

Responsable: 

Ajuntament de Montmeló
Adreça: Plaça de la Vila, 1, 08160 Montmeló
Telèfon: 935 720 000
Correu electrònic: ajuntament@montmelo.cat

Finalitat:

Gestió de l’enviament del formulari.

Legitimació:

Consentiment de la persona interessada.

Destinataris:

Les dades no seran cedides a tercers, tret d’una obligació legal.

Exercici de drets:

Podreu exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació en el tractament de les vostres dades a través de la seu electrònica.

Més Informació:

Podeu trobar més informació a l'apartat de protecció de dades


Darrera actualització: 14.03.2024 | 13:50
Darrera actualització: 14.03.2024 | 13:50