Tens un pis i el vols llogar ?

https://youtu.be/-7EfLwGSpPg (vídeo)

Mitjançant la Borsa comarcal d’Habitatge, integrada dins la Xarxa de Mediació de la Generalitat de Catalunya, s’ofereix un servei gratuït de mediació entre persones propietàries d'habitatges i persones que busquen habitatge en règim de lloguer, cercant la millor opció per ambdues parts, i oferint tots els mitjans necessaris i adients per formalitzar un acord mitjançant el contracte de lloguer.

Aquest servei que té l’objectiu d’incrementar l’oferta de lloguer a preus moderats compta amb el suport de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i del Consell Comarcal del Vallès Oriental.

Tant les persones propietàries dels habitatges com les persones que vulguin llogar gaudeixen d’una sèrie d’avantatges i garanties si signen el contracte d’arrendament mitjançant l'Oficina d’Habitatge Comarcal.

QUÈ OFERIM A LES PERSONES PROPIETÀRIES?

El Consell Comarcal del Vallès Oriental facilita a les persones propietàries de pisos buits la incorporació del seu habitatge a aquesta Borsa amb les següents garanties i avantatges:

  • Assegurança gratuïta multirisc (continent) durant tot el període del contracte de lloguer.
  • Assegurança gratuïta de defensa jurídica en cas d’impagaments.
  • Seguiment del compliment de les obligacions contractuals d’ambdues parts amb el corresponent assessorament jurídic i tècnic.
  • Règim de cobertures de cobrament de les rendes de lloguer impagades per mitjà de l’Avalloguer. (Segons article 67 de la Llei 75/2014 del 27 de maig, els habitatges de Borsa amplien  la seva cobertura d’impagaments amb Avalloguer en comparació als habitatges del mercat privat.)
  • Tramitació gratuïta dels serveis oferts per la Borsa (contracte, assegurances, mediació, resolució del contracte...).
  • Convocatòries periòdiques de subvencions específiques, per a fomentar la borsa, ofertes pel CCVO per cobrir part de les despeses d’obtenció de cèdula, certificat energètic, petites obres d’adequació per assolir l’habitabilitat, millores o manteniment dels habitatges, segons les condicions de la respectiva convocatòria.
  • Avantatges fiscals respecte a l’IBI.
  • Informació i suport a la tramitació dels ajuts per a la rehabilitació dels habitatges i  convocatòries de subvencions especifiques ofertes pel Consell Comarcal del Vallès Oriental  per cobrir despeses de documentació tècnica, de millora i  manteniment de l’habitatge.

COM PUC POSAR EL MEU PIS A LA BORSA COMARCAL D’HABITATGE?

Si esteu interessats a confiar el vostre pis a la Borsa comarcal d’Habitatge, s’haurà d’entrar una instància genèrica, ja sigui telemàtica o presencialment, a l’Ajuntament o al Consell Comarcal del Vallès Oriental, indicant que voleu posar el vostre habitatge a la Borsa. A partir d’aquí, l’oficina d’Habitatge contactarà amb vosaltres per concretar dia i hora per visitar el pis i fer una valoració del preu de lloguer, tenint en compte la seva ubicació i l’estat general de l’habitatge.

Un cop pactada la renda de lloguer, signareu l’acta d’adscripció a la Borsa, així com l’autorització pel lliurament de les claus per poder iniciar la cerca d’una persona llogatera.

QUINS REQUISITS HE DE COMPLIR?

Per a incloure el seu habitatge a la Borsa, cal que es donin les condicions següents:

  • Estar ubicat al Vallès Oriental.
  • Tenir cèdula d’habitabilitat o estar en condicions d’obtenir-la.
  • Disposar del Certificat d'Eficiència Energètica o estar en condicions d'obtenir-lo.

QUINA DOCUMENTACIÓ HE D’APORTAR PERQUÈ EL MEU PIS FORMI PART DE LA BORSA?

  • Acreditació propietat. Escriptura compravenda, acceptació herència, cessió o Nota simple del registre de la propietat. DNI/NIE/NIF tots/es propietaris/àries.
  • En cas d’apoderats, representants legals: Poders notarials. En cas de tutors legals: Sentencia judicial. DNI/NIE/NIF de tots/es apoderats/des i/o tutors/res.
  • Cèdula d’habitabilitat i Certificat d’Eficiència Energètica vigents. En el  cas d’habitatges obtinguts en règim de Protecció Oficial (HPO), la qualificació definitiva substitueix la cèdula de primera ocupació.
  • Últim rebut de l’IBI.
  • Darreres factures de subministraments a nom de la propietat.
  • Butlletins d’instal·lacions, si s'escau i segons informe tècnic. (En cas de no tenir, sol·licitar servei a un instal·lador autoritzat).
  • Certificat darrera revisió obligatòria del gas. (En cas de no tenir, pot programar revisió o sol·licitar còpia del darrer certificat, trucant al 900 100 252, o contractar un instal·lador autoritzat).
  • Certificat de titularitat del compte bancari, on rebre les rendes de lloguer.
  • En cas d’habitatges obtinguts en règim de protecció oficial (HPO), autorització per al lloguer emesa per l’Agència de l’habitatge de Catalunya.
Darrera actualització: 26.09.2024 | 12:01
Darrera actualització: 26.09.2024 | 12:01