El Dia Internacional de la Dona es reivindica vestint de lila Montmeló
La ponència d’Irene Yúfera sobre comunicació i desigualtat entre homes i dones, que va posar de manifest les actituds comunicatives encara avui dia discriminatòries per a les dones, va donar el tret de sortida a la programació en el marc del Dia Internacional de les Dones que es desenvolupa al llarg d’aquest mes de març.
La jornada del 8 de març va començar amb la lectura del Manifest Institucional a la Plaça de la Vila amb la participació de les veus de dones de diferents entitats i col·lectius.
El plat fort del dia va estar la celebració del primer Sopar de Dones que va acollir la Sala Polivalent. el mateix divendres 8 de març. Amb les places exhaurides, les assistents van trobar una polivalent tenyida de lila que va oferir un espai de trobada, convivència i creació de xarxa entre dones de diferents col·lectius i grups d’edat.
Dinamitzat per Olga Carrillo, el sopar va comptar amb un agradable àpat seguit d’un bingo musical i una pista de ball. A més, al llarg de la velada les assistents varen poder guardar un record amb el photocall feminista que s’havia instal·lat sota el lema “Empodera’t!”.
El cap de setmana va seguir amb una trobada cultural a la G2M on diverses voluntàries del SIS de Montmeló van cuinar menjar tradicional del Marroc i el van compartir en un matí de festa tradicional amb la dansa del ventre d’Eli García i les alumnes dels tallers de La Torreta.
D’altra banda, el taller “Dona i diversitat funcional” va ser l’exposició final del treball desenvolupat al Centre Ocupacional El Trencadís al llarg de les darreres setmanes, per tal de posar de manifest que és essencial i necessària una mirada inclusiva del feminisme, que tingui en compte totes les dones.
Prèviament, el 6 de març. es va inaugurar el nou espai Punt Lila permanent de l’Estació Jove de Montmeló, un punt de referència per a la sensibilització, però també per a l’assessorament i l’acompanyament d’aquelles persones que s’hagin trobat amb alguna situació discriminatòria per raó de sexe o gènere, així com un espai de prevenció de les violències masclistes.
L’horari d’aquest Punt Lila permanent és coincident amb el de l’equipament juvenil, que roman obert de dimarts a diumenge, de dos quarts de cinc de la tarda a dos quarts de nou del vespre, amb dos dimarts i un cap de setmana de tancament al mes.
Aquest Punt Lila també servirà com a espai marc per al desenvolupament de dinàmiques i propostes educatives amb l’objectiu d’oferir als joves espais de prevenció.
Per inaugurar-lo, els joves van participar en un debat amb motiu del Dia de la Dona i van col·laborar en la realització d’un mural plasmant les seves mans amb pintura.